لغة القالب
ابحث عن ما تشاء

اختراق لآلاف كاميرات المراقبة في أنحاء مختلفة من الكيان الصهيوني

في تقرير مثير جدا نشرته قناة Kan الصهيونية عن اختراق فريق الهاكرز الإيراني Moses Staff لآلاف من كاميرات المراقبة في أنحاء مختلفة من الكيان الصهيوني وقدرو من خلال الاختراقات دي مراقبة أماكن حساسة ونشاطات يومية للكيان الصهيوني علي مدار سنوات! 
   
اختراق لآلاف من كاميرات المراقبة في أنحاء مختلفة من الكيان الصهيوني

    

اخترق قراصنة إيرانيون كاميرات الجهاز الأمني لإسرائيل

فريق الهاكرز الإيرانيين كانو نشروا في 2021 صور حيه من كاميرات مراقبة من زاوية مختلفة لمصنع في مدينة حيفا خاص بشركة Rafael المختصة بتصنيع الطيارات والدبابات الصهيونية. 


كاميرات المراقبة المخترقة شملت عدد كبير جدا من الشركات الحساسة واشارات المرور والشوارع وأمام البنوك بشكل يظهر انهم مسيطرين علي الوضع لدرجة انه في تفجير حصل في تل أبيب ونشر المخترقين فيديو وقت حدوث عملية التفجير! 

يعني عرفوا اللي حصل في لحظتها قبل حتي ما الجهات الأمنية في الكيان تعرف عنه  



فيديو يثبت الاختراق



   

 

للتوضيح أكتر, اختراق كاميرات المراقبة بيخليك كدولة عندك علم بكل حاجه بتحصل عند عدوك زي في الشركات والأماكن المستهدفة او حتي مراقبة الأشخاص المستهدفين والمهمين بالنسبالك باستخدام تقنية زي ال Face Recognition "تمييز الوجوه" وتبقي علي علم بتحركاتهم وانت قاعد فبيتك.


 واحده من الحاجات المهمة جدااا هي فكرة انك من خلال الكاميرات دي تاخد صور لأي وجه face تقدر الكاميرا تلقطه وبناء عليه تبني عندك قاعدة بيانات بصور كل مواطنين البلد دي وتقدر كمان تضيف عليها التاتش الجميل بتاع انك بالصور دي تبحث في جوجل او فيس بوك او انستاجرام او حتي قاعدة بيانات صور مجمعه مسبقا عندك عن صور الناس دول وتوصل لحساباتهم علي السوشيال ميديا وبالتالي ميبقاش بس عندك صور لا صور وبياناتهم الحقيقية كمان فتبقي عندك قاعدة بيانات لكل مواطن من غير مجهود علي الأرض!



فيديو عن التقرير المنشور:


ونختم بالرسالة اللي كتبها فريق الهاكينج الإيراني للصحافة الصهيونية:

We’ve been surveillance [sic] you for many years, at every moment and on each step. This is just one part of our surveillance over your activities through access to CCTV cameras in the country. We had said that, we will strike you while you never would have imagined.

"لقد كنا نراقبكم لسنوات عديدة ، في كل لحظة وفي كل خطوة. هذا مجرد جزء واحد من مراقبتنا لأنشطتك من خلال الوصول إلى كاميرات الدوائر التلفزيونية المغلقة في الدولة. قلنا ذلك ، سنضربك ما كنت لتتخيله أبدًا."

مجموعة عصى موسى moses staff علي تليجرام



بواسطة:
Mesh Ebrahem Hegazy 
              
ديسمبر 24, 2022

عدد المواضيع